söndag 27 mars 2016

En påsk 2016

Alla fyra. 
Tillsammans i stugan på landet. 

LångFredagsmys. En uppfriskande promenad i sommarstugeområdet där vi ser hur människor samlas i sina stugor för att fira påsken tillsammans. 

Kommer in igen. Vi tänder lite ljus. Skymningen faller utanför fönstret. Det blåser och det är isande kallt där ute. 
Känslan om vår är stjärntals borta. Tur att det är varmt och skönt inomhus. 


Efter en natt med sådär skön sömn ( som alltid första natten på ett nytt ställe ) vaknar jag av kaffedoften som sprider sig i huset. Jag går upp, sätter på mig den alldeles för stora morgonrocken och hasar ut i köket. Där sitter redan maken, som har varit vaken sen 7, och Adde. Frukosten är framdukad och till och med Calle tar sig ner från sin säng på loftet. 


Jag tar min kaffekopp och tittar ut. 
Solen skiner från en klarblå himmel. Det är helt vindstilla och jag är tvungen att gnugga mig i ögonen en gång till. 
Vad hade hänt under natten egentligen? 
Nån måste ha ångrat sig och bestämde sig för att ta 
fram det bästaste som bara finns att tillgå. 


I ren glädjeyra över solen som till och med värmer så får vi i bryggan av bara farten. Bra med starka tonårskillar. Bryggan har således klarat och överlevt sin allra första vinteris. 
Bryggan - isen = 100-0. Stort grattis Bryggan! 


Påskbuffé äter vi till lunch. 


Medan jag sitter med en kaffe i solen på bryggan i de för dagen nerburna stolarna så jobbar min man en smula. Såklart. Det finns mycket gammalt vass som visst ska bort. I bara tisha. Igår dunjacka. 
 

Lite umgänge på altanen. 


Yatzimatch där Adde drar det kortaste strået över både bror och far. 


Maken tar med sig sitt spö för att stå på bryggan en stund. Han får napp Och är väldigt nöjd. 


En del fiskar. 
Andra gör inte det. 



Vi är bra på olika saker helt enkelt. 
Vi tycker olika saker är rogivande, vi har behov av olika saker. Vilket är helt ok. 


Och så lilla grodan. Som följde med huset när vi köpte det. Den står väldigt bra där. Och hälsar alla välkomna som kommer hit. 


Ibland behövs inget mer. Att bara få vara tillsammans. En ren och skär lycka för mig. Det som betyder absolut mest i hela världen. 



En fin påskafton är på väg mot sitt sitt slut. Skymningen faller återigen och en dag till har passerat i våra liv. 

I morgon är det en annan dag. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar