måndag 21 juli 2014

Vilka ställen det finns i vårt avlånga land


Äntligen är hela familjen samlad igen. Men lillebror fick ingen längre sovmorgon för det. Med frukost på sängen väckte vi honom vid 10 hugget.
10.46 hoppade vi i vår båt och drog iväg. Packningen idag bestod av badkläder och en liten kylväska med så kallad nödproviant. Om i fall vi inte skulle hitta dit vi hade planerat och beställt bord till lunch. Eftersom vi inte hittar sådär glasklart kring alla öar och så ännu hade vi garderat med nödproviant.

Längs vår väg mot målet passerade vi Malmösundet. Vilket är precis som det låter, sundet mellan Norra Malmön och Södra Malmön. Vad vackert Sverige är. Vilka smultronställen det finns överallt. Och att vi här i vårt avlånga land har möjlighet att faktiskt lägga till var vi vill. På vilken klippa vi har lust med. Det är egentligen helt världsunikt.

Bara att njuta.

Vi nådde vårt mål för dagen, Hasselö. Utan några som helst incidenter. Det var nästan fullt vid gästhamnen men vi hittade en liten plats oms räckte till vårt ekipage. Plötsligt kändes det lite vant att lägga till. Jag kände mig inte längre som en nybörjare när jag hoppade i land med tampen och gjorde fast oss på bryggan. Så cool känsla.


Vi hyrde varsin cykel och trampade norrut. Mot utsiktsplatsen på ön. 

Mina tre favoritpersoner i världen och jag
28 meter över havet och vi var högst uppe.
SEn tramapde vi vidare. Nu söderut genom hela ön. Klockan började närma sig lunch och det bokade bordet.
Vi hamnade i paradiset. Kan inte hitta ett bättre namn faktiskt. Jösses vilket underbart ställe. Kan inte med ord beskriva så ni får se bilderna istället och känna in.



Skärgårdsbuffe stod på menyn


Här inne i lilla huset hämtade vi från buffén. 





Solen, platsen, de små husen, vassen runt omkring, blommorna, havet inpå knuten…...


Hela omgivningen andades ren ljuvlighet. 


Fantastisk mat och en glad och pigg personal.
Vi åt och vi åt. Vi njöt och vi njöt. 
Vi log och vi log.

Sen var det dags för ett bad. Med stora barn får man visst bada innan en timme efter lunch. :) Tänk när man sa det till barnen när de var små. "nej, du måste vänta lite efter maten!" Varför egentligen?


Far och son



En wefie igen.

Vi tog oss upp till hamnen igen för att leta oss fram till klippbadet i närheten.




Min  nya bikini som jag har köpt på rea levererade ordentligt. För jag hoppade i. Från klippan. Rakt i. Vilken bra bikini. Jag som är så rädd för att vara i vatten där jag inte ser nåt. 


Hassleö gästhamn och sandstrand


Vilken dag vi har haft!

Bra Sverige!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar