tisdag 1 juli 2014

Man kan inte annat säga än att det svänger en aning. Både humör och väder.

Har man bestämt att man ska ge sig ut på en utflykt med båten, så har man bestämt att man ska ut på utflykt med båten. Vare sig det regnar eller inte.

Så enkelt är det.


En ledsen liten brygga

En liten brygga som behöver kärlek.
Och just då kändes det som om det inte bara var bryggan som behövde lite extra kärlek, Utan hela jäkla sommaren behövde kärlek, och inte så lite kärlek heller. Utan hur mycket loveboost som helst. 





Åh vad det är härligt med sommar!




Det blev skapligt immigt på alla sidor, så vi fick öppna en liten del av kapellet. Men inte för mycket för så regnade det in ännu mera.




Brrrr!

Vi hade som mål att hitta till Loftahammar. 
Vilket hade underlättat väsentligt om det hade varit sol och nerkabbat. Så vi hade kunnat se oss omkring en smula i den vackra skärgården. Men nu var det inte det. 

Efter att ha åkt rakt på vald destination på en ganska så lång tid så anlände vi hamnen.


En dagens lunch satt som en smäck på Loftahammars Sjökrog. 
Vi drog vidare hemåt mätta och belåtna.
Jag klockade oss och det tog ca 50 minuter att ta oss därifrån och hem. Så nu vet vi det.

Och det hade slutat regna!
Plötsligt sken solen från inte en klarblå himmel, men dock lite blå, och det blev fantastiskr varmt.
Halleluja!
Kunde nästan inte tro att det ens var samma årstid som ett par timmar tidigare på dagen.



Fram med den gula ringen. Nu skulle det passas på att åka Ring. Man vet ju aldrig när solen behagar att visa sig nästa gång.
Av med kläder och på med en annan flytväst.


Hej då Adde

Åh vad det är härligt med sommar!


Mamman skvalpar runt på Östersjön



Men alltså. Hur jäkla roligt är det här?
Det är ju helt otroligt roligt.

Jag som har varit en smula låg och känt mig oerhört nedstämd några dagar blev plötsligt barn på nytt och hade jätteroligt. Och jag blev så glad över min egen känsla. 

Med kramp i magen och stel i nacken sa kom jag upp på båten igen med ett leende på läpparna.
Och plötsligt börjar jag bli mig själv igen. Jag kände glädje. 

Jäkla PMS att ha sån otrolig makt över mig.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar