lördag 22 februari 2014

Favvo

Jag o maken tog en tur till Smultronstället. Igen.
Herregud, så himla skönt det är.
Vi åkte förbi Allfisk i Tannefors på vägen och köpte med oss en skaldjurstallrik som vi hade tänkt avnjuta när vi kom fram.

Can get used to it

En fredagkväll i mörkret. Alla skaldjur uppsmaskade. 
Soffan.
En otäck bok för mig. iPad för maken.
Sen natti-natti.



Vi 40 plussare som känner att det här med sovmorgon är lite onödigt var ute tidigt i morse på en väldigt härlig och rask promenad innan frukost. Helt vindstilla och vi såg solen börja sin vandring uppe på himlen för att bjuda oss på en underbar stund.


Vårisen när den är som vackrast. Glittrande och förrädisk.






Vi tog oss upp på ett berg och hittade en för oss ny utsiktsplats. 



De hala stenarna vid vattenbrynet ledde oss hemåt.



Efter en timme var vi hemma igen.
Frukosten smakade väldigt bra då.


2 kommentarer:

  1. Vad härligt Ingela! Njut av varje sekund. Skaldjurstallrikarna från Allfisk är underbara. Det var bland det sista Görgen och jag avnjöt ihop med champagne på Alla hjärtans dag. Nu finns han inte mer. Krama varandra, njut och ta vara på varje dag. Kram Else-Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh - Else-Marie!
      Jag beklagar verkligen. Anders berättade för mig häromdagen att Görgen just lämnat sitt jordeliv.
      Vi tänker på dig och din familj.
      Kram Ingela

      Radera