måndag 17 februari 2014

En liten tillbakablick

Sitter i soffan och minns mitt allra första blogginlägg.

Klicka här.

Jag minns så väl att jag ville starta bloggen som en liten dagbok över vårat äventyr i Tallinn.
Min tanke var just att jag nångång i framtiden skulle kunna läsa tillbaka.

Minnas.

Ikväll är en sån kväll.
I all min ensamhet sitter jag här och läser gamla inlägg.

Känns helt overkligt.
Att vi var där.
Levde vårt liv.
Hade en vardag.

Skolan.
Där sönerna under dessa två läsår gjorde i mina ögon ett helt fantastiskt jobb. Att från ena dagen till den andra enbart ha all undervisning på engelska. Det känns nästan större nu. Med lite distans till det hela blir jag alldeles rörd när jag med facit i handen vet hur de kämpade.

Vårt hus.
Med soluppgång över havet åt ena hållet.
Med solnedgång över havet åt det andra hållet.
I två år.

Vi gjorde det.
Vi klarade det.

Märklig känsla just nu.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar