onsdag 4 maj 2016

Kul på motorvägen

Jag ler verkligen fortfarande.

Idag kom jag åkandes på motorvägen på väg hem efter att ha skjutsat Calle till sin träning.
Framför mig låg en liten, ljusgrön bil. Den kördes inte så fort och jag hann tänka att det såg ut som en söt liten ärta som rullade runt där på vägen.
Jag svängde ut i vänsterfilen. Redo för omkörning.
Kom upp strax bakom grönbilen. Då såg jag plötsligt att föraren var en ung kille i bar överkropp. Helt utan nåt som helst på överkroppen satt han bakom ratten.
Jag kom upp alldeles bredvid.

Och det här är så roligt!

Precis när jag kom upp i samma  nivå som han så fick vi ögonkontakt.
Exakt just då flexar killen sin vänstra nakna biceps i fönstret - knyter sin vänstra hand - lutar sig framåt - och tittar ner på sin så spända muskel, ler  och kysser sin näve. Och han är sååå nöjd.

Asså. Jag visste inte var jag skulle titta.
Jag fortsatte min omkörning och la mig framför honom.
Då såg jag medan jag kom längre och längre ifrån honom i backspegeln hur han tog sin högra arm. Och gjorde exakt samma sak.

Flexade - knöt näven - lutade sig framåt - kysste sin knutna hand. Den här gången tittade han dock inte ner på sin muskel. Utan den här gången tittade han i sin egen backspegel, poserade och log stolt till sig själv.

Så att säga. 

Underbart ju!
Mer sånt åt folket. Mer glädje åt oss alla.
Önskar att jag vågar göra nåt helt otippat nån gång.

Be ware där ute!
Plötsligt händer det!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar