söndag 21 december 2014

Julefrid?

Ur en scen i ett äktenskap:

"Idag Ingela ska jag bara ha julefrid! Ska inte göra någonting!"

"Det låter mysigt, själv ska jag klä granen med de som vill", svarade jag en aning förvånad, då att göra ingenting egentligen inte finns i min mans värld.

Precis innan frukost:
"Nej förresten Ingela, det blir ingen julefrid. Jag ska lägga in egna gurkor först. Var finns såna gurkor? "
"Vet inte var såna gurkor finns."

Efter frukost:
"Nej förresten, vi behöver putsa fönstrena istället. Kolla vad smutsiga, man ser inte ut när solen skiner!"

Ja jösses, det gäller att hänga med i svängarna. 




Men nu är iallafall alla utsidorna klara. Insidan hamnade visst på mitt bord. 

Och granen får vi klä lite senare. 
Sen kanske det blir julefrid. 
Julefrid?
Vad betyder egentligen julefrid?
 Beror nog på vem man frågar. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar