lördag 20 december 2014

Det blir kanon!!

Maken har lärt sig att köket inte är min favoritplats här i världen. 
Om det inte gäller att fika eller just äta maten som lagas av nån. 

Det tog några år för honom att acceptera att det inte helt frivilligt från min sida erbjuds att tex baka eller fixa till en spännande helgmat till hela familjen. 

Vardagsmaten är på mitt bord under veckorna. Med köttfärslimpa, korv och köttbullar, carbonara osv. Men sen då? 

Från början var han nog både överraskad och förvånad, besviken och irriterad över mitt totala ointresse. 

Men det kanske är just det som har gjort att hans intresse har ökat genom åren istället. 
I liksom brist på mitt. Han har ingen konkurrens i köket här hemma. 

Och ingen är gladare än jag över det. Det kan jag lova. Jo, det skulle vara sönerna då kanske. 

Ida har han tex lagt in två sorters sill till julafton. En inlagd och en senapssill. 
Sen har han helt sonika slängt ihop två sorters julgodis bara sådär. 

En sats med cocos/saffran- kola och en sats smält mjölkchoklad med massa smaskens i. 




Den här inlagda sillen kommer inte att gå av för hackor kan jag säga. 
"Äh, jag struntar i receptet. Jag kör på egen hand!" 

Ja, Gör det, svarade jag. Det blir kanon. 



2 kommentarer:

  1. Jag gillar inte heller att laga mat eller baka. Du får föra in samma rutiner som vi. Vi är/var 4 st i familjen tills äldsta sonen flyttade hemifrån. Vi gör en meny på söndagen och alla bestämmer vad de ska laga för mat under veckan. Vi har varsin vardagskväll i veckan som vi ansvarar för.
    Kram Åsa

    SvaraRadera