måndag 11 januari 2016

The circle of life

12 dagar efter beräknad förlossning. Så länge ville han ligga och gosa lite extra i sin mammas mage. 30 december var dagen D egentligen. Idag den 11 januari 2016 kände han att det var dags att ge sig till känna för hela världen. 

I 12 dagar höll han oss alla en smula på sträckbänken kan man säga. Mest sina föräldrar iochförsig. Först tanken om att han skulle bli en 2015? Eller en 2016? Sen mer, hur länge orkar han ligga där inne egentligen? Och sen ytterligare lite senare, hur länge orkar mamman? 

Jag åkte ner till dem i Blekinge förra veckan under att par dagar för att vara lite standby om det hade behövts. Men nej. Det ville han inte. 


Däremot kunde jag under tiden jag var där se hur just denna lilla krabat höll full rulle i magen. Inte en lugn sekund. 


Magen gick som i vågor. 


Och idag när en av världens största sångare valde att ta sin livsresa till en helt annan nivå så valde en ny David att börja sin resa för att ta över världen. 

Och jag har blivit faster. För tredje gången. Celeste och Victor har båda blivit storasyskon. Min bror och hans bästa fru har blivit föräldrar igen. 

Att det är samma kille som för en vecka sen levde rövare i Maries mage som nu ligger där i sin plastbalja på ett BB i Blekinge. 
Det är så häftigt att jag nästan spricker. 

Välkommen till världen David! 
Jag älskar dig redan. 

#RIP David Bowie 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar