torsdag 9 januari 2014

En helt vanlig torsdagskväll


Efter tre dagar på nya jobbet med alla nya intryck var det fantastiskt skönt att bara få en stund för mig själv. 


Jag gick ner i vår lilla relax/tvättstuga, satte på vattnet i badkaret och lät det rinna. Till slut var det fullt av härligt varmt vatten. Jag tände alla ljus jag hittade. Tog med mig en bok samt mina glasögon och bara sjönk ner. 


Sen låg jag där. 
En bra stund. 
Kände hur mina något spända muskler kunde slappna av en smula iallafall. 

Killarna tränade på varsitt håll och maken agerade taxibil medan jag passade på och tog mig en välbehövlig paus. 

Efter ett tag ringde vardagen på igen. 
Det var bara att gå upp och fixa till maten till hela familjen. 

Längtar redan efter nästa gång. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar