måndag 21 april 2014

Sååå busy, busy, busy doin' nothing at all

På påskafton dök svåger med familj upp på Smultronstället. 
Faktum är att de dök upp precis lagom för att intaga den delikata påsklunchen som stod uppdukad på bordet. 

Maten intogs och alla var nog mätta och belåtna efteråt. 

Efter en skön promenad runt området kom skumpan fram. Kall och god. 
Och även solen ville vara med och fira denna afton.  Inte bara med oss utan jag tror att hela Sverige kunde njuta av solens varma strålar. 


Min fina svägis och jag myser på altanen. 




Kvällen den 19 april 2014. 


Påskdagen vaknade jag tidigt. 
Tog soppåsen ii handen och gick ut. På vägen till containern var det bara att stanna upp. Och andas. Och se. Och känna. Och höra. 
Solen i ögonen. Fågelsång i öronen. En lätt bris i håret. Havets kluckande precis bredvid. Satte mig på en bänk vid badplatsen. Här och nu. 


Tack vare tre starka ungdomar och två pappor kom även den sista delen av bryggan i vattnet. Tack snälla! 


Sen åkte gäster hem. 


Och jag blev verkligen såååå busy, busy busy doin' nothing at all. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar