torsdag 13 mars 2014

Reunion med wifsen

Ett underbart dygn tog sin början på lördagen när jag mötte upp de två första tjejerna från Tallinn på Lidingö. De hade just kommit från Bromma flygplats direkt från just Tallinn och jag kom med bil från Linköping. Så himla roligt! Det var juni förra året vi sågs, men det kändes som igår.

Vi skulle vänta in ytterligare tre stycken härliga kvinns som var på väg in från både Gävle, Västerås och Täby.
Under tiden vi väntade så åkte vi till Lidingö Centrum för att inhandla lite frukost för oss till söndagen, samt lite lunch för dagen.

När vi stod vid den manuella disken där vi hade tänkt välja mellan väldigt mycket smaskens tog vi en nummer lapp. Nummer fem. Och det blev våran tur.
Bredvid oss stod det två fina Lidingökvinnor i 60 årsåldern med varsin vagn.
En ung man bakom disken tryckte på knappen igen och nummer sex kom upp på displayen.
"Sex", ropade han.

De fina damerna tittade sig runt omkring när plötsligt den ena kvinnan utropade med blicken mot oss tre:
"Har ni sex, eller?"

Då svarade hennes väninna lite försiktigt:
"Nemän, det ser du väl att dom inte har!"

Hahahaha!
Som vi skrattade!
 Åh herregud så otippad kommentar från så fin lady. 
Vi skrattade så väldigt att till och med de unga pojkarna bakom disken blev generade.
"Nej, vi har inte sex!", svarade vi.

Sen åkte vi hem till Therese där vi skulle möta upp de andra tre tjejerna.
Och utanför i solen satt de när vi anlände. Sååå roligt att se dem också. Ett kramkalas utan dess like under ett par minuter innan vi stegade in i Thereses lägenhet.

Mycket skratt. Mycket prat.

Klockan 19 var bordet bokat på en restaurang inne i stan.
Innan dess skulle vi bara fräscha till oss en smula. Det var snabbt gjort eftersom vi prioriterade att snacka istället tills taxin kom.



För att få dit mascaran behöver tant nuföritden extra ljus för att se var fransarna sitter.  Då kom Charotte med det som fanns att tillgå.


Jessica, Annika och Charlotte

NIna, jag och Therese

Hela gamla gänget

Lite förbubbel 




En tittar in i en kamera, medan den andra tittar in i en annan

Sen hamnade vi på Anglais där vi hittade ett bord för sex. ( ...och så kom jag att tänka på de där damerna igen...haha )



Drinkarna var goda och skratten likaså.




Att det finns så mycket att prata om egentligen.

Taxin gick hem framåt småtimmen men ingen av oss ville gå och lägga sig. Så vi satte oss i mörkret vid köksbordet. Med pyjamasbyxorna på och sminket avtaget och fortsatte att prata och skratta i ljuset av de brinnande lågorna från ljusstakarna.  Så väldans mysigt!

Frulle

På söndagen vaknade vi lite pö om pö och dukade upp till stans frukost som vi satt länge och väl och njöt av. Vid samma bord som nyss hade lämnat, kändes det som.

Vid lunchtid var det dags för mig att lämna sällskapet för att dra mig hemåt igen. Med ett leende på läpparna och med en härlig gokänsla i kroppen.
Jag är sååå glad och tacksam över att det var just de här underbara tjejerna som fanns i Tallinn samtidigt som jag. Tänk, vilken tur jag hade!


Årets första grill för oss







När jag kom  hem var grillen tänd och årets första grillning var ett faktum.

Bara älska våren!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar