söndag 23 mars 2014

God Jul!

Igår kväll kom min julklapp äntligen till användning.

Maken och jag drog mot Örebro och ett härligt dygn bara vi två.
Makens tanke vid bokningen av hela julklappen var att vi skulle ha haft liksom hela lördagen på oss. Typ lämna Linköping under förmiddagen, checka in tidigt på hotellet, gå på stan, ta en lunch. Chilla i största allmänhet. För att sen senare på kvällen gå och titta samt lyssna på "Magnus Den Store".

Men det blir inte alltid som man planerar eller tänker, det vet vi ju alla. Så efter all fotboll och diverse ledarträffar och lite annat så kom vi iväg mot Örebro vid 15.30 iallafall.
Vi checkade in vid dryga femtiden.

Så fint rum vi fick.



Hungriga som sjutton så intog vi barhäng på hotellets restaurang.



Beställde in en chark-tallrik och lite dumplings. Men herregud så himla gott!


Och så kilade vi snabbt upp på rummet för att klä om.


Vi promenerade mot Conventum Arena.


Han är ingen större entertainer direkt, han Magnus. Egentligen. 
Han skämtade och vi skrattade, absolut.  Han lät dock som om allting var så väldigt inövat och att han läste direkt ur manus, och bara det gjorde att det blev lite av en kul grej av bara det.
  Han är inte stans bäste dansare heller. Kan man säga.  Men han har nåt. Och sista kvarten struntade publiken i sina stolar och ställde sig upp och svängde med i musiken.

Extranumret var bäst på hela kvällen. När han satt vid sitt piano och sjöng "Jag och min far" så det stod härliga till.


21.30 var showen slut.
Vi hämtade ut våra jackor. Gick förbi Ica på vägen till hotellet. Köpte med oss massor av olika oliver och goda skinkor som vi sen satt på rummet och kalasade på ända tills det var sovdags. 



Och här är det ju! Stället som är jag. Jag som älskar att "bara vara"!

Tack för julklappen! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar