fredag 13 december 2013

Faster hela helgen

Tog bilen ner till brorsan och hans familj.
Han och hans fru ska till Halmstad över helgen och åker extremt tidigt i morgon bitti.  Min svägerska  Marie ska tävla om en landslagsplats för henne och en av deras hundar, Tellus, i agility.
Och jag ska vara barnvakt. Hela helgen ska jag få vara faster. Farmor finns med på ett hörn också.



E4:an längs Vättern måste verkligen vara en av Sveriges vackraste vägar att färdas på.

Ett rum som det anstår en fyra-åring

Vi har inte setts sen i somras. Men vad gör avstånd när man finns nära i hjärtat hela tiden?


Min guddotter har alltså lärt sig bokstäver och siffror under hösten. Och hon älskar sin Emil-mössa.


Tuffe Victor har blivit stora killen och är verkligen ingen bebis längre. Och vill pilla och bygga med Lego mest hela tiden.


Medan vi läste julsagor i Celestes säng fick jag låna hennes glasögon "så jag skulle se ordentligt".


Vi har dansat runt granen. Och sen långdans genom hela huset. På tv såg vi luciatåg och Celeste talade om att hon helst av allt skulle vilja vara stjärngosse med strut på huvudet. "Du får vara vad du vill", svarade hennes mamma och Celeste berättade hur enkelt det var att bara rulla ihop ett papper till en strut och sen klistra på stjärnorna. Nästa år är hon femåring och får vara med i luciatåget på förskolan. Hoppas hennes önskan går igenom.

Än kan hon natta barn den här tonårsmamman

När klockan blev sent var det dags att nattas. Faster fick äran att läsa godnattsagan och mamma kom in och sa "God natt älskling, vi ses på söndag". 
Då var det nära till tåren på dottern och jag erbjöd mig att gå ut så de skulle få sin stund tillsammans. Men jag fick vara kvar och denna kloka och kavata tjej sa "Lycka till mamma!". Då var det nära till tåren hos mig.

Lego är bäst.



I morgon ska vi på bad-kalas. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar