lördag 25 juni 2011

Precis som det ska.



Calle tog sig ett morrondopp på Midsommaraftonen!
( Om ni undrar vad det är för fin bakdel som skymtar vide ena kanten på bilden så är det maken som plockar blommor. )


Midsommarhelgen börjar lida mot sitt slut.
Vi har haft en underbar midsommar med allt som skall finnas med.

Trevliga gäster, massor av mat, lika mycket dryck ungefär, ömsom sol ömsom vatten. Det klassiska på midsommar afton - ut med dynor - in med dynor. Precis som det ska.
Femkamp!
Behöver inte säga att "Ingelas Angels" vann? 
Och senare på kvällskvisten lite dans på logen. Jag fick äran att bli uppbjuden av min bugglärares pappa, som dessutom är världens bästa granne här på landet. Gick sådär. -"Visa nu vad jag har lärt dig!", var inte riktigt det mina ben behövde höra just då.
Men skitkul!
Alla i sällskapet var inte lika sugna på att bugga på logen utan de var hellre på fotbollsplanen precis bredvid.  När det var så mörkt att vi inte såg bollen längre och inte våra egna ben heller för den delen, var det dags att knalla hemåt. Där väntade ett nattbad i utespat. När vi vuxna hade badat klart så låg där fyra killar och snackade....killsnack till klockan blev säkert alledeles för mycket.


Gästen gör festen, brukar det heta och vi tackar för ett otroligt mysigt dygn. ( Även om det i deras bilar såg ut som om de hade varit här en vecka! )

Nu har vi en kväll i stugan själva och några timmar imorron att göra ingenting på.
På måndag drar maken till Vilnius, Litauen, för att träffa sin likasinnade kollega i det landet, även han svensk, för att se hur han jobbar.

Själv ska jag denna veckan städa ur lokalen för att visa upp den på torsdag och lämna tillbaka alla nycklar till hyresvärden. Undrar om jag ska köpa en blomma och tacka för den här tiden?









2 kommentarer:

  1. Ja det var en helt underbar midsommar. Vi är mycket nöjda och lagom trötta. Maken har något ont i kroppen pga av en skaplig kapning från sonen.Vem var det igentligen som vann matchen ?? kramar

    SvaraRadera
  2. utvandrarmorsan25 juni 2011 kl. 11:51

    Ja, jösses! Det gick vilt till på planen.
    Jag tror vi mammor vann matchen faktiskt!

    Skitkul att ha haft er hos oss!

    Kram kram!

    SvaraRadera